Contract la distanta
Prin cotract la distanta se intelege orice contract incheiat intre un profesionist si consumator in cadrul unui sistem de vanzari sau de prestare de servicii la distanta organizat, fara prezenta fizica simultana a profesionistului si a consumatorului, cu utilizarea exclusiva a unuia sau a mai multor mijloace de comunicare la distanta, pana la si inclusiv in momentul in care este incheiat contractul.
Proff.ro este administrat de societatea comerciala Matcons Prof SRL, cu sediul in Sos. Alexandriei, nr. 88, Bragadiru, Ilfov, inscrisa in Registrul Comertului cu numarul J23/1944/2014, Cod inregistrare fiscala: RO33339934.
Utilizarea site-ului www.proff.ro constituie un acord implicit de respectare a termenilor si conditiilor enuntate in cuprinsul prezentului document cu toate efectele si consecintele ce decurg din aceasta.
Administratorul site-ului www.proff.ro isi rezerva dreptul de a modifica oricand continutul acestui acord, fara notificarea prealabila a persoanelor care il utilizeaza, denumite in continuare "Utilizatori". Utilizatorii vor avea acces permanent la termenii si conditiile de utilizare a serviciilor, pentru a le putea consulta in orice moment.
In conformitate cu Legea Comertului Electronic nr. 365/07.06.2002 acest magazin reprezinta un "serviciu al societatii informationale". Societatea informationala este proprietarul magazinului. In consecinta, acest magazin este doar o interfata grafica ce prezinta destinatarului informatia pusa la dispozitie de un furnizor de produse si ofera in acelasi timp modalitatea tehnica de efectuare a cumparaturilor.
Accesul pe site, plasarea comenzilor si vanzarea online:
Orice utilizator poate accesa site-ul pentru a efectua comenzi sau pentru a se informa cu privire la un produs sau o gama de produse.
Proff.ro poate afisa pe site informatii despre produse si/sau promotii practicate de catre acesta, intr-o anumita perioada de timp si in limita stocului disponibil.
Vanzatorul pune la dispozitia cumparatorului, in mod gratuit, informatii profesionale cu privire la produsele si serviciile sale, in scopul de a facilita cumparatorului/ utilizatorului emiterea de comenzi prin intermediul site-ului.
Vanzatorul garanteaza faptul ca produsele puse in vanzare prin intermediul site-ului sunt originale, achizitionate direct de la producatorii, sau reprezentantele din Romania ale furnizorilor de produse. Vanzatorul poate pune la dispozitia cumparatorului, la cerere, documentele referitoare la garantia legala cu privire la conformitatea produsului.
Informatiile folosite pentru descrierea produselor afisate pe site (imagini, prezentari, etc.) nu reprezinta o obligatie contractuala din partea vanzatorului, fiind utilizate doar cu titlu de prezentare. Acestea sunt puse la dispozitie de catre producator.
Comenzile pot fi plasate pe site oricand, dar procesarea acestora are loc zilnic, de luni pana vineri, in afara sarbatorilor legale, intre orele 8:00-16:30.
Comenzile plasate in zilele de sambata, duminica si sarbatorile legale vor fi procesate incepand cu urmatoarea zi lucratoare.
Toate preturile aferente produselor prezentate pe site sunt exprimate in Lei si includ TVA.
Preturile produselor pot fi actualizate oricand. Pretul produselor comandate este cel afisat la momentul plasarii comenzii.
Preturile promotionale, preturile cu discount si promotiile pe pachete de produse sunt valabile pe perioade limitate de timp. Aceste perioade sunt specificate pe pagina produsului.
Datorita conditiilor particulare de livrare, toate comenzile plasate in site sunt confirmate telefonic si pe email. De aceea se considera comanda acceptata sau comanda ferma dupa acordul telefonic sau in scris. In cadrul acestei comunicari, consultantul proff.ro confirma disponibilitatea produselor, termenul de livrare si costurile aferente.
Recomandam ca pentru comenzile cu livrare in afara zonei Bucuresti-Ilfov si cu o valorea mai mica de 3000 lei (Tva inclus) sa confirmati telefonic sau in scris impreuna cu consultantul nostru detaliile privind modalitatea si costurile de transport.
Valoarea aferenta transportului produselor comandate si alte taxe aferente comenzii pot fi calculate si prezentate cumparatorului doar in momentul finalizarii comenzii, deoarece depind de factori precum cantitatea, volumul, valoarea, modalitatile de plata si de livrare ale comenzii, care se pot preciza de catre cumparator, respectiv calcula de catre vanzator doar in momentul finalizarii comenzii. Toate tarifele sunt prezentate in mod clar si explicit cumparatorului inainte de efectuarea tranzactiei.
In cazul platilor online, vanzatorul nu este/nu poate fi responsabil pentru niciun alt cost aditional suportat de cumparator odata cu efectuarea comenzii, incluzand dar nelimitandu-se la comisioane de schimb valutar aplicate de catre banca emitenta a cardului Cumparatorului, in cazul in care moneda de emitere a cardului difera de RON. Responsabilitatea pentru acest tip de actiune este numai a cumparatorul.
Metode de plata:
Cumparatorul are la dispozitie urmatoarele metode de plata:
- plata online cu cardul
- plata cu cardul la sediul firmei
- transfer bancar in baza facturii proforme
- plata numerar – la livrare pentru Bucuresti si Ilfov sau la sediul firmei
Plata online cu cardul:
Se poate plati online cu cardul avand sigla Visa sau Mastercard in conditiile prevazute de procesatorul online de plati.
Tranzactia se efectueaza prin Mobilepay – Netopia Payments.
Plata cu cardul la sediul firmei:
Se pot face plati cu cardul la sediul firmei. Carduri acceptate Visa sau Matercard.
Tranzactia se efectueaza prin serviciul ING POS
Transfer bancar in baza facturii proforme:
Plata prin transfer bancar se face in baza facturii proforma catre:
Matcons Prof Srl
CUI RO33339934
Cont: RO44INGB0000999907236028
Banca: ING Bank Romania
Detalii plata: numarul facturii proforme
Dupa efectuarea platii, trimiteti confirmarea acesteia pe comenzi@proff.ro
Plata numerar:
Se accepta plata numerar la sediul firmei sau pentru comenzile cu livrare in Bucuresti si Ilfov.
Livrarea comenzilor:
Modalitatea si conditiile de livrare difera in functie de valoarea totala a comenzii, de locatia unde se face livrarea si greutatea coletului. Comenzile pot fi livrate doar pe teritoriul Romaniei.
Livrarea comenzilor in Bucuresti si Ilfov:
Livrarea comenzilor in Bucuresti si Ilfov se face cu flota proprie si are urmatoarele costuri de transport:
- comenzi cu valoare mai mare de 300 lei (Tva inclus) - transportul este gratuit
- comenzi cu valoare mai mica de 300 lei (Tva inclus) - au taxa de transport de 30 lei (Tva inclus)
Livrarea comenzilor pe teritoriul Romaniei:
Livrarea comenzilor pe teritoriul Romaniei (cu exceptia Bucuresti si Ilfov) se face prin firme de curierat (DPD, Fan Curier sau Nemo Express) sau prin firme de transport (Tramar / Delamode Romania)
- comenzi cu valoare mai mare de 3500 lei (Tva inclus) - transportul este gratuit
- comenzi cu valoare mai mica de 3500 lei (Tva inclus) - au taxa de transport variabila.
Taxa de transport se calculeaza in functie de greutatea produselor si de locatia livrarii.
Acestea pot varia astfel:
- Prin firme de curierat (DPD, Fan Curier sau Nemo Express) costuri cuprinse intre ~30 lei si ~400 lei (Tva inclus) - greutate intre 1Kg si 50Kg - marfa ambalata in colete.
- Prin firme de transport (Tramar / Delamode Romania) costuri cuprinse intre ~145 lei si ~400 lei (Tva inclus) - greutate mai mare de 50Kg - marfa ambalata pe paleti.
In cazul in care comenzile Dvs. sufera costuri de transport, acestea va vor fi comunicate telefonic sau pe email la momentul confirmarii comenzii.
Va asiguram ca pentru fiecare comanda plasata pe site, facem eforturi pentru optimizarea costurilor de transport astfel incat acestea sa influenteze cat mai putin valoarea totala a comenzii.
Comenzile cu ridicare din depozitul nostru din Sos. Alexandriei, nr. 88, Bragdiru, Ilfov nu sufera costuri suplimentare indiferent de valoare sau greutate.
Returul produselor:
Conform OUG nr. 34/2014 cumparatorul are posibilitatea de a se retrage din contractul de la distanta in termen de 14 zile calendaristice incepand din ziua in care intra in posesia fizica a produsului.
Extras din OUG:
"Consumatorul are dreptul de a denunta unilateral contractul la distanta, in termen de 14 zile calendaristice, fara penalitati si fara invocarea vreunui motiv."
"Singurele costuri care pot cadea in sarcina consumatorului sunt cheltuielile directe de returnare a produselor. Termenul de 14 zile prevazut pentru exercitarea acestui drept incepe sa curga: a) pentru produse, de la data primirii lor de catre consumator" - intrucat au fost indeplinite prevederile din Ordonanta.
"In cazul exercitarii dreptului de denuntare unilaterala a contractului de catre consumator, comerciantul are obligatia sa ramburseze sumele platite de consumator fara a-i solicita acestuia cheltuielile aferente rambursarii sumelor. Rambursarea sumelor se va face in cel mult 14 zile de la data denuntarii contractului de catre consumator".
"Consumatorul nu poate denunta unilateral urmatoarele tipuri de contracte, cu exceptia cazurilor in care partile au convenit altfel:
- furnizarea de bunuri achizitionate la comanda, confectionate dupa specificatiile prezentate de cumparator sau personalizate in mod clar;
- furnizarea de bunuri care sunt susceptibile a se deteriora sau a expira rapid;
- furnizarea de bunuri care dupa livrare sunt, prin natura acestora, inseparabil amestecate cu alte elemente;”
In procesul de retur, puteti folosi orice serviciu de expeditie, costurile de expeditie intrand in sarcina cumparatorului.
Cumparatorul care isi exercita dreptul de retragere din contractul la distanta are urmatoarele obligatii:
Produsele vor fi expediate cu componentele sau accesoriile primite la cumparare, in perfecta stare de functionare. Produsele trebuie sa aiba aspectul identic cu cel avut la primirea lor si dupa caz, sa aiba sigiliile intacte sau sa nu prezinte urme de deterioarare.
Valoarea obligatiilor banesti ale furnizorului fata de client nu poate depasi valoarea sumelor incasate. Clientul nu poate pretinde nici un fel de daune morale sau materiale peste aceste sume. Clientul care solicita returnarea produselor este responsabil de trimiterea produsului catre magazin, magazinul nu trimite curierul pentru a ridica produsele returnate.
In cazul in care, in urma plasarii unei comenzi clientul refuza ridicarea coletului de la curier sau transportator, magazinul isi rezerva dreptul de a livra eventualele alte comenzi catre acelasi client doar in urma achitarii anticipate ale contravalorii comenzilor.
In cazul in care produsul livrat prezinta un defect de fabricatie, consumatorul are obligatia de a notifica magazinul in forma scrisa, prin email la office@proff.ro sau la telefon 0731.006.805, in termen de maxim 24 de ore.
Indiferent daca clientul alege sau nu sa notifice magazinul proff.ro prin email sau telefon, pentru ca o solicitare de retur sa poata fi considerata valida, clientul are obligatia de a completa formularul de retur din pagina dedicata.
Politica de protectie a datelor:
SC Matcons Prof srl, CUI RO33339934, J23/1944/2014, in calitate de operator de date cu caracter personal colecteaza si prelucreaza date in conformitate cu prevederile Legii nr. 677 din 21.11.2001, iar din 25.05.2018 si cu prevederile Regulamentului nr. 679 din 27.04.2016 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date.
Scopul documentului de fata este acela de a va informa in mod corect, specific si fara echivoc cu privire la modul, scopul in care aceste date sunt colectate, prelucrare, perioada pe care sunt pastrate aceste date, modalitatile de exercitare a drepturilor individuale precum si informatii legate de scopul secundar al procesarii, daca datele vor fi prelucrate intr-un alt scop decat cel pentru care au fost colectate de catre operatorii asociati.
In cadrul prelucrarii acestor date, tinem cont de legile in vigoare cu privire la protectia si prelucrarea datelor cu caracter personal. In acest scop am efectuat un audit intern cu privire la modul de colectare, prelucrare si transmitere a datelor cu caracter personale, ne-am luat masurile tehnice adecvate si am stabilit o serie de proceduri interne tehnice si administrative, am realizat traininguri in cadrul echipei, in scopul constientizarii si responsabilizarii membrilor echipei.
Date personale colectate de siteul nostru
Daca sunteti client al siteului nostru, colectam si prelucram urmatoarele date, in scopul legitim al facturarii si livrarii in conditii optime a comenzilor:
- nume, prenumele dvs, in scopul livrarii acomenzii si intocmirii facturii fiscale conform legislatiei fiscale in vigoare
- adresa completa a persoanei care plaseaza comanda pe site, orasul, judetul, codul postal, in scopul livrarii comenzii si intocmirii facturii fiscale
- in cazul in care acest lucru este solicitat de client, numele, prenumele, o adresa secundara de livrare, alta decat cea de facturare si telefonul persoanei de la adresa secundara de livrare in scopul livrarii la adresa aleasa de client
- numarul de telefon si adresa de email, acestea fiind necesare in scopul confirmarii comenzii clientului si notificarii acestuia cu privire la expedierea comenzii. In baza procedurilor interne, toate comenzile plasate pe site se confirma si se discuta telefonic, urmand ca, in cazul in care acest lucru este necesar, sa se trimita pe mail sau prin alte mijloace, ex WhatsApp, confirmarea. De asemenea, emailul este necesar in scopul confirmarii trimiterii comenzii de catre platforma de comert online. In cazul in care persoana opteaza pentru inscrierea la newsletterul companiei, fara a fi client, se colecteaza emailul in scopul comunicarilor de marketing.
- banca si contul bancar al persoanei care a plasat comanda, pentru ca, in cazul unui retur, sa se poata realiza plata contravalorii comenzii catre client.
- IP-ul de la care s-a plasat comanda, in scopul identificarii comenzilor plasate sub conturi false, de la acelasi IP, pentru a evita pierderile.
- parola stabilita de client, aceasta fiind criptata in baza de date si nefiind vizibila nici clientului, nici administratorilor
Daca sunteti vizitator, se inregistreaza doar acele date inregistrate de catre cookieurile acceptate de catre vizitator in momentul primei vizite pe site, prin intermediul ferestrei de notificare a politicii de cookieuri si descrise in pagina Politica de cookieuri.
Daca ati optat pentru inscrierea la newsletterul companiei, pastram in scopul comunicarilor comerciale adresa de email, precum si numele dvs.
Durata prelucrarii datelor cu caracter personal
Durata pastrarii si prelucrarii datelor cu caracter personal este legata de existenta contului de utilizator pe siteul nostru, datele fiind sterse la cererea explicita a detinatorului contului sau atat cat este necesar pentru realizarea scopurilor declarate prin intermediul acestei pagini. Datele necesare intocmirii facturilor sunt pastrate pe o perioada necesara indeplinirii obligatiilor legale (fiscale, arhivare) impuse de legea Romaniei.
Destinatarii datelor cu caracter personal
Datele cu caracter personal vor putea fi comunicate urmatoarelor persoane sau entitati, sau vor fi accesate de aceastea, ca parte a procesului zilnic de lucru:
- angajatilor firmei noastre in scopul bunei desfasurari a activitatii (confirmarea si prelucrarea comenzilor plasate in site, intocmirea facturilor si documentelor de expediere)
- colaboratorilor firmei, limitat, in scopul desfasurarii in bune conditii a activitatii firmei (firmele de curierar cu care firma noastra are contract, in scopul livrarii comenzilor, catre furnizorii de servicii de contabilitate)
- catre destinatar in momentul plasarii comenzii, prin intermediul emailului folosit la plasarea comenzii
- catre furnizorii de servicii de gazduire, prin intermediul procesului de salvare de date
- catre furnizorii de servicii bancare - ING Bank in cazul achitarii unui retur in contul clientului
- in situatiile in care aceasta comunicare ar fi necesara pentru atribuirea de premii sau alte facilitati persoanelor vizate, obtinute ca urmare a participarii lor la diverse campanii promotionale organizate de catre Matcons Prof srl prin intermediul Site-ului sau canalelor de promovare asociate, de exemplu pagina de Facebook, Instagram etc
- pentru efectuarea analizei datelor, testarea si cercetarea, monitorizarea tendintelor de utilizare si activitate, dezvoltarea caracteristicilor de siguranta si autentificarea utilizatorilor;
- pentru transmiterea de comunicai comerciale de marketing, in conditiile si limitele prevazute de lege; atunci când dezvaluirea datelor cu caracter personal este prevazuta de lege etc.
- catre furnizori ai unor servicii de marketing si promovare, automatizat si LIMITAT (prin intermediul cookieurilor), precum Google.com, Facebook.com
Informari cu privire la modalitatea de colectare a datelor si la acceptul de colectare
Fiecarui utilizator al siteului nostru i se prezinta la momentul primei vizite pe site lista modulelor ce colecteaza, intr-un fel sau altul, explicit sau implicit, date ce pot cadea in categoria datelor cu caracter personal. Acest lucru este realizat prin intermediul notificarii din partea de jos a siteului, notificare prin intermediul careia vizitatorul are posibilitatea de a accepta toate modulele sau individual (ex: Tawk.to, YouTube.com etc). In afara modulelor necesare, care tin de functionarea efectiva a magazinului, in cazul in care vizitatorul nu este de acord cu un anumit modul, functionarea acestuia este dezactivata, modulul in cauza nemai colectand date. De exemplu, in cazul in care vizitatorul nu este de acord cu datele colectate de YouTube prin intermediul inserarii codului YouTube in pagina noastra, il poate dezactiva.
In cazul in care vizitatorul se razgandeste cu privire la anumite module anterior acceptate, poate afisa din nou fereastra de setari prin accesarea meniului Resetare GDPR din meniul din partea de jos a siteului.
In cazul formularelor, acestea nu sunt transmise decat il situatia citirii si acceptarii politicii de colectare si protectie a datelor, acest lucru fiind certificat de bifele obligatorii din subsolul fiecarui formular ce impune acest lucru, precum:
- Creare de cont in magazin
- Autentificarea in cont
- Abonarea la newsletter
- Formularul din pagina de contact
- Comanda rapida
Drepturile persoanelor ale caror date sunt colectate
a) Dreptul de acces la date si la informare Persoanele ale caror date au fost colectate au dreptul de a fi informate cu privire la datele ce au fost colectate, scopul si durata colectarii acestor date.
b) Dreptul de interventie asupra datelor Persoanele ale caror date au fost colectate au dreptul de a obtine la cerere datele colectate, de a solicita corectarea, actualizarea, completarea sau stergerea acestor date, mai ales a datelor inexacte.
Cererea de modificare, actualizare, stergere a datelor va fi adresata in scris sau la adresa de email comenzi@proff.ro si va cuprinde mentiuni cu privire la optiunea de comunicare a raspunsului, respectiv pe suport fizic sau electronic. Comunicarea raspunsului la asemenea cereri se va face in termen de 30 zile de la data primirii cererii.
c) Dreptul de opozitie Persoanele ale caror date au fost colectate se pot opune in orice moment prelucrarii datelor cu caracter personal ce le privesc, cu exceptia cazului in care acest lucru contravine legislatiei in vigoare (fiscale, de arhivare).
In acest scop, precum si pentru orice alt scop ce vizeaza datele cu caracter personal, persoanele vizate se vor adresa in scris pe adresa societatii sau pe email la adresa comenzi@proff.ro, comunicarea raspunsului facandu-se in termen de 30 de zile de la data primirii cererii.
Pentru orice intrebare despre modul in care datele persoanelor vizate sunt utilizate sau daca sunt necesare orice lamuriri suplimentare in legatura cu orice aspect ce tine de prelucrarea datelor, acestea se pot adresa responsabilului cu protectia datelor din cadrul companiei, prin email comenzi@proff.ro, prin post sau depunand personal o notificare semnata olograf la punctul nostru de lucru aflat la adresa Matcons Prof srl, Sos. Alexandriei, nr. 88, Bragadiru, Jud. Ilfov.